پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

۲مدعی اصلی قهرمانی در مرحله حذفی فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس به تور هم خوردند.

فرانسه و آرژانتین در المپیک

به گزارش همشهری‌آنلاین، با اتمام مسابقات مرحله گروهی فوتبال المپیک، سرنوشت صعود تیم‌ها به دور حذفی مشخص شد. در گروه‌های چهارگانه تنها یک تیم از اروپا یا آمریکای‌جنوبی صدرنشین شده. فرانسه میزبان توانست در گروه اول در صدر قرار بگیرد اما با توجه به دوم‌شدن آرژانتین در گروه دوم، این دو تیم در دور بعد فینالی زودهنگام برگزار می‌کنند. اگر گل دیرهنگام آرژانتین به مراکش توسط کمک‌داور ویدئویی و با ۲ساعت تأخیر مردود نمی‌شد، فرانسه و آرژانتین تا فینال با هم روبه‌رو نمی‌شدند و می‌توانستند فینال جام‌جهانی۲۰۲۲ را تکرار کنند. ۲تیم آفریقایی مراکش و مصر در گروه B و C و تیم آسیایی ژاپن در گروه D صدرنشین شدند.

همه بازی‌های مرحله یک‌چهارم پایانی فردا برگزار می‌شود. مراکش- آمریکا ساعت ۱۶:۳۰، ژاپن- اسپانیا ساعت ۱۸:۳۰، مصر- پاراگوئه ساعت ۲۰:۳۰ و مهم‌ترین بازی بین فرانسه و آرژانتین هم ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می‌شود.

برنده بازی مصر- پاراگوئه و فرانسه- آرژانتین در نیمه‌نهایی با هم بازی خواهند کرد و برنده ۲دیدار دیگر بین مراکش- آمریکا و ژاپن- اسپانیا در یک پای دیگر نیمه‌نهایی با هم روبه‌رو می‌شوند. تیم‌های برنده ‌هم روز دوشنبه ۲دیدار نیمه‌نهایی را برگزار می‌کنند.

در دیداری جالب و نتیجه‌ای عجیب، تیم مصر ۲بر یک اسپانیا را شکست داد و با ۷امتیاز به‌عنوان تیم نخست گروه C به مرحله بعد صعود کرد. اسپانیا هم که ازبکستان را به‌زور برده بود، با ۶امتیاز در جایگاه دوم ایستاد. دیگر دیدار این گروه را ۲تیم دومنیکن و ازبکستان یک – یک با هم مساوی کردند و با ۲ و یک امتیاز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

دیگر تیم آفریقایی یعنی مراکش با پیروزی ۳بر صفر مقابل عراق به‌عنوان تیم نخست گروه B به دور بعد صعود کرد. آرژانتین ۲بر صفر اوکراین را شکست داد و در جایگاه دوم ایستاد و عراق هم آخر شد. گینه، نماینده سوم آفریقا در گروه اول جای داشت که هر سه بازی خود را باخت و بدون امتیاز به‌کار خود پایان داد. در این گروه تیم‌های فرانسه و آمریکا با پیروزی مشابه ۳بر صفر مقابل نیوزیلند و گینه به دور بعد صعود کردند.

تیری آنری ۴۶‌ساله با سابقه ۱۲۳‌بازی ملی برای تیم ملی فرانسه و قهرمانی جام‌جهانی، از سال گذشته هدایت امیدهای کشورش را برعهده گرفته است. او پیش از این در موناکو و مونترال سرمربیگری کرده و برای مقطعی هم به عنوان دستیار در تیم ملی بلژیک حضور داشته

ماسچرانو ۴۰‌ساله که پیش از این ۲‌بار به عنوان بازیکن صاحب مدال طلای المپیک در رشته فوتبال شده، از سال ۲۰۲۱ هدایت تیم ملی امید آرژانتین را برعهده گرفته و حالا به دنبال هت‌تریک در رسیدن به مدال طلا است. ماسچرانو با همین امیدهای آرژانتین وارد عرصه مربیگری شده

کد خبر 871037
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha